10 Oca 2009

İNTERNET ŞURUB DA NEDİR Kİ?

Uzun süredir netle ilgilenemiyordum.Son günlerde tekrardan nete takılılıp,biraz bilgileneyim diye blogları gezince bir tartışmanın yaşandığını gördüm.
Konuyla ilgili her yazıyı okumama rağmen halen mevzuyu anlamış değilim.
Bu internet şurup nasıl bir şeydir?
İçindeki İMF oranı yükselirse niçin sağlığa zararlı olur ve bu oran niçin yükselir gibi sorulara doyurucu cevaplar alamadığım için kendimi bu konuyu araştırmaya adadım.
İktisat Fak. mezunu ve birazcıkta bu konulara vakıf biri olarak(gereğinden fazla alçak gönüllülükte yapmıyayım,ekonomiden iyi anlarım.nede olsa eski banka müfettişliğim var.)
Öncelikle bu şurubun adı neden öz türkçe değil meselesini araştırdım.Gördüm ki şurubun isminin türkçe olma şansı yok.Çünkü konuştuğumuz dildeki kelimelerin çoğu gibi bu da dış mihraklı.
Peki içindeki zararlı İMF oranı nedir,yükselmesi nasıl engellenebilir kısmını araştırdım.
Bu şurubun içindeki İMF oranı yükselirse ekonomiyi dolayısıyla insanları kanser ettiğini buldum.Doğal olarak bu zaten tarafımızdan biliniyordu diyeceksiniz.
Elbette ki doğrudur.
Peki o zaman niye bu İMF oranını zararsız hale getiremiyoruz?
Çünkü bu işten, tartışmalarda da çok net görüldüğü gibi nemalananlar var.
Bu her konuda ki çıkarcılar olduğu sürece Ülkede ki pardon şurubtaki İMF oranı hep yüksek kalır.
Yazın Seferihisar'da bir köylü kadının 200 kovana tek başına hemde oldukça başarılı bir şekilde baktığını bizzat gördükten sonra 3-5 kovan sahibi olupta kendimizi Ülkenin en iyi arıcıları ilan ettiğimizi düşünüp utandım.
Utanmayada devam ediyorum.
Bir kaşık suda fırtınaya devam!

3 Comments:

Blogger ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ said...

Emin abi İMF siz bir şey yok.::))
Tenekede duran bal bile senelik İMF oluşumu 6.Alman arıcılar yanılmıyorsan 20 İMF ye izin veriyorlar, Gene Alman balcılar birliğide 40 İMF ye izin veriyorlarmış.

Şimdi düşün bu kurallara göre tenekede duran bal 10 sene beklese,bu verilere göre İMF den çöp oluyor.

Şimdi asıl konu şu,elinde bal bulunanların kaçında kontrollü bal eritme cihazı var abi,bende dahil.İşin içinde çıkar olunca halkın ve arıların sağlıgı gündeme getiriliyor.Peki balı eritecem diye kaynatanları neden hiç gündeme getirmiyoruzki.Asıl İMF patlaması orada oluyor ::=))

Onun için acayip bir durumua geldik,internet şurubu araştırmaya devam.Zaten bizim arıcılarımız her şeyin üstesinden gelecektir abi.

Bu arada uzun bir aradan sonra hoş geldin demeliyim sana,bakanlığım tarafından kırmızı bültenle arananların ilk sırasındasın::)))

1:18 ÖS  
Blogger Mustafa ÖZMÜ said...

Mustafa özmü
size tamaen katılıyorum.Yenilik çok güzel bir şey ama bunu yaparken bir kaşık suda fırtına koparmamak gerek. Yeni arıcılığa başlamış kişilerin yanılmasına sebep oluyor. Ayrıntıya takılıp esas yapması gerekenleri yapamıyorlar.ha arıcılık böyle imiş deyip karadeniz bölgesi şartlarını akdeniz bölgeisnde uygulamaya kalkıyorlar.

2:08 ÖS  
Blogger İSMAİL KOCA said...

kardeşim duydum kaza yapmışsın geçmiş olsun acil şifalar dilerim
İsmailKoca

10:54 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home