2 Tem 2008

KARNİYOL ANA

Almanya'dan gelen karniyol analardan bir taneside bana düştü.
Uzaktan bakınca biraz tuzluya mal olmuş vede gereksiz bir işlem gibi gözükebilir.
Eğer anayı öldürtmezsem fiyatı uygun.Geçen sene ben karniyol alacam diye; değil F1'lerine, F16'larına çok daha fazla para ödemiştim.O kadar da boşa giden emek,çaba,üzüntü. Kazıklanmanın verdiği sinir.
Niye illaki karniyol diye tutturduğuma gelince:
Ben sakin arıyı seviyorum.Arıcılığa başladığım ilk günden beri araştırdım.Bana ve buralara uyacak tek arı cinsi budur.Sakin arı istiyorum kısmı yanlış anlaşılmasın.Maskesiz çalışmak gibi artistik bir düşüncemde hiç bir zaman olmadı.Kovanların yakınına sokulmadan saldıran arılardan bıktım.Eldivenin üstünden sokup bileklerimi şişirenlerden,bıkmadan usanmadan saldıranlardan yıldım.Geçen senelerde bir kaç tane kovanı sinirle,içindeki arılarla yaktım.
Sonuçta bu işi zevk için yapıyorum.Mozaşistte değilim.Veririm parasını alırım iyisini.
Alman ananın akibetine gelince.Valla net olarak bilmiyorum.Kafesiyle,yanındaki işçileri çıkarmadan koydum kovana.Dört-beş gün sonra arılara hemen su verip dönerken öylesine kaldırdım kapağını kovanın,baktım içine.Kafesin kek kısmındaki keki yemişler.Ana da çıkmıştı.
Son gördüğüm vede bildiğim bu.Bu günlerde fırsat olursa ilgileneceğim.
Alman geldiğinden beri bir aylıkken ta Balıkesir'e gidip aldığımız yavru ingiliz setter hastalandı.
Hergün Urla'ya veterinere götürdük.Filmler çekildi,kan tahlilleri yapıldı.Hergün sabah dokuzda veterinerde serum takıldı,bitene dek akşam dörde-beşe kadar bekledik.
Urla'dan gelincede tüm aile sabaha kadar nöbetleşe başında bekledik.
Nereye götürdüysek veterinerlerin hepsi ölür kurtulmaz dediler ama biz yaşattık ve iyileştirdik.
Bu arada hem ömrümüzü hemde 700 YTLmizi yedi.
Olsun Eşim Tarçın'ı çok seviyor.Bende eşimi.Tabiki Tarçını da seviyorum.
Parasını verir,bir alman ana daha alabilirim.
Parasını verip bir Tarçın daha bulamam!

8 Comments:

Blogger İlhami Uyar said...

Sayın Hocam karniyolunuz hayırlı olsun,setterede geçmiş olsun,ikiside düzene girdiğine göre problem yok demektir.Sorunsuz günler dileklerimle.

3:53 ÖS  
Blogger ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ said...

Emin abi tam sonuç ne be::))


Bilmece gibi haber yapmışın.

5:03 ÖS  
Blogger Fatih said...

merhaba benim bu yorumu yapmamin nedeni kisiye yada erhangi bir guruba karsi degildir ancak benim asil uzulmemden kaynaklanmaktadir ben genelde kitaplarda vede internete turkiye ari irklari cografisinde 5 ten fazla saf irkin var oldugunu bildigimden biraz sitem etmekteyim bir milet eger kendi varligini gelecegini baskasina bagliyorsa ben ne diyeyim turkiyede onlarca guzel ari irki dururken neden ta almanyadan ari getiripte turkiyedeki ari irkinda karisiklik melezlesme ve binlerce yildir safligini koruyan irklari bozmaktasiniz siz neden turkiyeden ari almaya calismiyorsunuz ben anlayamiyorum dogrusu beni yanls anlamayin ancak ben kosovadan bu durumu uzulerek seyretmekteyim saygi ve selamlarimla hoscakalin

5:25 ÖS  
Blogger Arıcı 07 said...

Emin Bey;Bende kaliteli Kıbrıslar var.Üstlük falan dinlemiyor,iyi beceriyorlar.Bazen tecavüze uğramış kadar oluyorum.Ama ben onları seviyorum.Çünkü;Akdenizde en iyi gelişen verimli olan ırk.

4:38 ÖS  
Blogger PINARHİSARLI ARICI said...

emin bey arıcılıgı zevk ile yapmanın bedeli para maddiyat değil bilgi paylaşımı bence sizin arı cinsi birde bakım problemi var gibi arı sadece saldırgan olması çevresel konularda olabilir bu konuyuda incelersen belki arıları huzursuz saldırgan etkenler olablir mesala arıların yeterli besisi olmaması ,yüksek degişken ses ,yagmaya uygunluk ,yagmur damlaları kovan üstüne vurması kara yoluna yakınlık çevrede hoş olmayan kokular, şeker fabrikası ,marangoz atelyesi,ayvan sürüleri kovanların arasında gezmesi gibi konularda incelenmeli
bu konulardan sonra yerli karniyollarda çok sakin baharda sana gönderebilirim
kolaygelsin

7:44 ÖS  
Blogger Arıcı 07 said...

Babanızın hakkın rahmetıne kavuştuğunu öğrendim.Allah ganı gani rahmet etsin.Cennetde kavuşursun inşaallah.

7:33 ÖS  
Blogger arıcı polis said...

emin bey almanyadan karnıyolu nasıl temin edebiliriz arkadaşım almanyadan gelecek orada ana arı bulamadı adresini verebilirmisiniz eğer yardımcı olursanız bir hastaya ilac vermiş olursunuz tşk.

10:50 ÖS  
Anonymous Cevdet Canpolat said...

Selam Ben yakla$ik 11 senedir Amerikadayim ve geldigimin ikinci senesi bahcedeki bir agacin dalina bir ari kondu hemen oturup garajda bir uyduruk kovan yaptim ve ogulu aldim koydum arka bahceye internetten siparis verip kovani citasi mumu maskesi korugu hasili ne lazimsa aldim.pesinden bir arkadasin komsusu bir yildir garajin catisinda arilar var gelsin onlari alsin diye haber yollamis onuda ladim hasili sonucta arici olup ciktik.Bu ise Turkiyedende yabanci degildim zaten.
Size soyleyecegim sey $u buradaki arilar genelde italyan ben Rusyada ve Avrupadada bulundum hayatimda bunlar kadar uysal ari gormedim,tutsuyu(dumani ) verdinmi ya sanki coban koyunlari surer gibi istedigin tarafa sur oylebizim kafkasti bilmem yerliydi diye tabir ettikleri arilar gibi kiyameti koparmiyorlar. ben ilk gunler haric hayatta ne maske nede eldivenn kullanmadim.birde benim bulundugum ayalet(Texas)bir aylik bir sogugu var yani ari 11 ay calisiyor. $imdilik yeterince buyuk bir yerim olmadigi icin 14 kovanimm var Gecen sene kovan basina 70 ila 130 pound(35-65 Kg)bal aldim bakalim bu yil nasil olacak.(jcanpolat@hotmail.com)

7:54 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home