21 May 2008

YAŞASIN !

Sezonun ilk sağımını yapmaya uzun süredir niyetleniyordum.
Tabi niyet tek başına yetmiyor.
Petekler az sırlı,biraz daha sırlasınlar.Bugün işim var yarın yaparım derken...
Günlerden birgün niyeti bozdum gittim kovanların başına.
Yirmi çıta ful arı kaplı,altı çıtasıda tıka basa bal dolu bildiğim kovanın başına.
Son çıtayı çekerken elime hafif geldi.Çektim ki ne göreyim ful yavru,öteki ful yavru sonraki yine öyle.Aman Allahım kovan sadece yavru, ballar uçmuş.
Oturup ağlasam yeridir.
Neyse diğer kovanlarda aynı haltı yemişlerde bu kovanın ki kadar facia boyutların da değiller.
Tüm kovanlardan onsekiz çıta bal toplayabildim.
Geldim eve,çıkardım çatıya.Başladım çevirmeye.
Herşeyimiz dandik olduğundan tencereye bal süzmeye kalktım.
Ne olursa olsun görüntüsü de tadı gibi güzel.
Böyle dört tencere doldurudum.
O büyük hayal kırıklığından sonra bu dört tencere bana dört teneke gibi geldi.
Kekikler açmak üzere bakalım bu sefer balları yedirecekmiyim.

5 Comments:

Blogger Taşkın ÖZŞAHİN said...

MAŞALLAH
bu kadar erken

3:37 ÖS  
Blogger UĞUR KIRAN said...

ABİ HAYIRLISI OLSUN DARISI BİZİM BAŞIMIZA.

9:39 ÖS  
Blogger Hüseyin ALTIN said...

Selamün aleyküm
üstad aman iyi bakaydın balları altkata taşımasınlar uyanıklar
kal sağlıcakla
Allaha emanet ol

2:00 ÖS  
Blogger İlhami Uyar said...

Emin Hocam,fıkra yazarı gibi hem güldürüp hemde düşündürüyorsunuz,üslup çok akıcı fakat hasat neticesi istenilen düzeyde olmadığı için üzülmüşsünüz ama sizin gibi bizlerde aynı dertten muzdaribiz,bereketli olsun ,bundan sonrası iyi olur inşallah.iyi çalışmalar,saygılar.

11:09 ÖS  
Blogger Ali Türk said...

Emin abi birde balı dinlendirseydin makinada.

Pınarhisargezimizde anlattılar,biraz üzücü olmuş.Bir arıcı karısıyla balları süzmüşler,bayagıda varmış.İş bittikten sonrada msakinayı balla doldurup dinlendireceklermiş.Sagımdan sonra dinlenen bal daha iyi kıvamda oluyor.

Balı doldurduktan sonra misafirliğe gitmişler.Balda öyle bir dinlenmişki sorma,makinanın altı çıkmış,bal odaya bir yayılıp dinlenmişki sorma::(((

Buna tüm arıcılar dikkat etsin kap yok diye bal kazanında bal dinlendirmeyin.

Bunu yazacaktım bir türlü yazamadım buraya not düşersek,okuyanlar okumayanlara iletir::)))

Birde emin abi arıcılıkta bu günün işi yarına kalırsa ayvayı yersin diyecem olmayacak,böyle az bal alırsın diyeyim::)))

10:41 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home