27 May 2008

SULUK

Havalar ısınınca arılarda suya hücum ettiler.Geçen senelerde Suluğu kargılardan yaptığım siperliğin arka tarafına koyuyordum.Güneş alıp yosun tutmasın hemde ıhlamur dikmiştim sulansın diyordum damla sulama gibi.

Her iki düşüncede işe yaramadı.Bidon yine yosun tuttu.Ihlamur da bir türlü adam olmadı.

Bu sene suluğu öne aldım .Ektiğim Akasya ağacını sulasın bari.Suluk arkada olduğu zaman eşek arısı kovalamak için bir arkaya bir öne koşmaktan mahvoluyordum.

Suluk yanımda olduğu için sarıca ve eşek arısı geldiğinde anında öldürebiliyorum.

Tahtadan akan suyu direk toprağa göndermiyor,önce yalak niyetine kullandığım yerde biriktirip,oradan toprağa damlayıp Akasyayı sulamış oluyorum.
Neden uydurma bir yalak yaptım ve o uydurma yalağın arkasında ki tuğla ne işe yarıyor?

Keklikler su içiyor.Tuğla olmadığı zaman tahtanın üstüne çıkıyorlar su içebilmek için,tahta devriliyor.Dolayısıyla su da boşa akıyordu.Artık rahatça su içebiliyorlar.

Meğer bu kadar sıcak yerde vede bu kötü toprakta Ihlamur olmazmış.

Tam akasyalık yermiş de geç öğrendim.Seneye bu akasya iyice büyürse hem çiçekleri işe yarıyacak hem gölge yapacak inşallah!

Bu da akasyanın on metre kadar sağ tarafında ki daha önceden ektiğim Kayısı. İyi gelişmeye başladı.Bir kaç sene sonra kocaman olacak gibi.Bunun da çiçeğini ve gölgesini umutla Bekliyorum.Üzerinde az da olsa çok güzel kayısılar vardı.Tam olgunlaştı bir baktım yemişler.Muhtemelen sincaplar yedi, aynısı geçen sene de olmuştu.

6 Comments:

Blogger UĞUR KIRAN said...

Torbalıya akasya fidanı almaya gidersen haberim olsun, benimde bir kaç yüz tane siparişim var şimdiden.Miktarını gözünde büyütme sakın dikilince görünmüyo bile.Bu arada orda cevizde iyi yetişir haberin ola hemşoo.

8:36 ÖS  
Blogger emin benli said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

8:53 ÖÖ  
Blogger emin benli said...

Kardeşim bu kış 100 den fazla akasya fidanı diktin.Torbalı orman fidanlığı sana mı çalışacak.
Geçen köye giderken torbalıya uğradım.Şef diyor ki Limanın müdürü 300 tane daha fidan istiyor.Ben hemen düzelttim-yok limanın hepsinin değil atölyelerin müdürü-Kendisi arkadaşım olur diye birazcık ta övündüm.Şef bana buyrun oturun çay söyliyeyim dedi.Bende Müdürün yakın arkadaşı olarak oturup çayımı içtim sayende.

12:02 ÖS  
Blogger Ali Türk said...

::)) Abi bakanda yakın arkadaşım olur de bida sefere.İnşallah yemekte yersin::))


Ayrıca şunu not olarak düşelim,baharda ilk çiçek açan ağaç badem ve kızılcıktır.Arılar için toplu bir çiçek baharda çok gerekli,bademde ekerseniz iyi olur kanısındayım.

12:18 ÖS  
Blogger İlhami Uyar said...

Sevgili Emin hocam eğer mümkünse kekliklerinizin resimlerini yayınlarsanız çok memnun olurum.İyi çalışmalar.

8:06 ÖÖ  
Blogger arıbeyi said...

Emin Bey ;
Arılar için yaptığınız suluk yararlı bir iş olmuş.Tahta üzerine yılanvari oyuk şeklinde su yolu da açarsan damlayan su dolaşarak akacağından uzun süre tahta üzerinde kalmış ve arılar daha fazla yararlanmış olur. Senin su sarfiyatın azalmış olacağı gibi akasya da fazla sudan zarar görmemiş olacaktır.
SAYGILARIMLA.

9:32 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home