24 May 2008

HORTUMCULAR

İşte benim güzelim ballarımı hortumlayanlar.
Bu kovan var ya ;son altı çıtası ful baldı.Baştaki ballı çıtaları ve bal kemerlerini saymıyorum.
O balları yiyip genç anneye yer açmışlar.Anada gençliğin verdiği şımarıklıkla yavru basmış.
İşte son halleri kovandan taşıyorlar.
Kapalı yavruların bazılarını diğer kovanlara dağıttım.Ham petekleride verip çıtaları yirmiye tamamladım.Boş oturmasınlar baride işe yarasınlar.Bir dahada o kadar balı buldurursam yememezlik etmesinler.
Not:Benim kovanlar kendi imalatım.Yatay yirmi standart çerçeve alıyor.Kat atmakla ve üst kata çıkmalarıyla uğraşmıyorum.Arı geliştikçe çerçeve ekliyorum.Kontrol etmeside basit oluyor.
İlave indir-kaldır işide yok.Tembel yada yaşlı işi diyelim.Kapakta menteşeli,kapı açar gibi açıp kapatıyorum.
İlk resimde görünen telli havalandırma deliği kışında öyle duruyor.Yani o deliği hiç kapatmıyorum.
Sabit ve yaşlı arıcı olarak imal ettim.Arı çok hızlı gelişiyor.
Aslında Uğur Kıran'a da uygun.Fakat Uğur genç ve çalışkan.İlave indirip kaldırdıkça kas yapıyorum diyor.Bu saatten sonra vücutçu olcak sanki!

3 Comments:

Blogger UĞUR KIRAN said...

Emin abi,sen tut o kadar balı arılara yedir sonrada dert yan millete.Senin uygulamandan ders aldığım için bugün bende arılıkta favorim olan kovanlarımdan birinden 7 çıta balı aldım.Ne olur ne olmaz aynı şey benimde başıma gelir.Kovan konusuna gelince;senin kovanların sabit arıcılık yapanlar için dizayn olarak gerçekten iyi tasarlanmış ancak ben normal tip kovanı zor buluyorum seninkiler gibisini yaptırmam imkansız gibi birşey.Son olarak birşey daha ekliyim, bahçede kas yaptıracak o kadar çok meşguliyet varki arılar belki daha sonra gelir onlara göre.
Görüşmek üzere abim..

11:56 ÖS  
Blogger İlhami Uyar said...

Emin bey sabit arıcılık için mantıklı bir çıkış yolu ,Almanyadan Mehmet beyde aynı yöntemle çalışıyor,ama gezginci arıcılıkta o kovanı taşıyabilmek zor olsa gerek,yapmış olduğunuz hasat hayırlı olsun, sonra daha fazla ürün olmasını dilerim.İyi çalışmalar ,kolay gelsin.

11:17 ÖS  
Blogger Ali Türk said...

Emin abi senin kovanada ızgara konur.Kovanı ortadan böl araya ızgarayı diklemesine koyacaksın.Grekirse mehmet Yükselden dediğim şeyi gösterecek resim isteriz.Izgara oldumu bal olan bölüme anaarı geçemiyor,birde bal doldumu çıtalara sırlayacak başka iş yok ki.Bir dene bakalım nasıl olacak,ben şimdiden kestanede katta çalışacaklara ızgara koymaya başladım.Bayagı bir sitres yapoacak arı taşımak.Hayırlısıyla bir gitseydim.

1:57 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home