22 Nis 2008

SÜPER ARICI

Okulumuz öğretmenlerinden olan Süper Arıcı, eminim ki Türkiye'nin yetiştirdiği sayılı arıcılık
cevherlerinden biridir.Arıcılık konusunda onun bilgisinin ve yeteneğinin hayranıyım.Bildikleri yani bize bir nebzede olsa aktardıklarını duyduğum an şaşkınlıktan şaşırmıştım.
Yaşının çok genç olması sizleri aldatmasın.Şu ünlü atasözünü hatırlatmakta fayda var.
-Akıl Yaşta Değil Baştadır_
Bu genç dinamik öğretmenimiz;hepimizin kovanları yaklaşık aynı yerlerde durup aynı çiçeklere konduğu halde bizlerden farklı bal üretip kilosunu kırk ytl'ye satabilmek gibi ustalığa sahiptir.
Kendisimi sihirbaz,yoksa arılarımı sihirli anlayamadık.
Bir ay kadar önce kovanlarından bal almaya başladı.Arılarına hayran kaldım.Koca Türkiye Cumhuriyetinde yok böyle arı.Dedimki sen bu arılarını üret, çıtası Yüzelli-İkiyüz Ytl 'ye satsan bile kapış kapış gider.Düşünsenize Şubat-Mart dedimi bal hasadına başlıyorsunuz.
Süper arı - süper arıcı.
Şimdi diyeceksiniz bu İzmir haritası hemde kuş uçuşu mesafeler yazılmış ne iş?
Kendisi hariç, kimsenin bilmediği ve hepimizinde yanlış bildiğimiz bir gerçeği Ben ve Mordoğan'lılar Süper arıcımızdan öğrendik.Sağolsun.
Şubat-mart'ta bal hasadından başka, arıların yani Mordoğan'dan kalkan 6,45 arısı gün içerisinde İzmir'e bir kez,Urla'ya ise iki kez gider gelirmiş.Way be.Çok şaştım.Bilmiyordum.
Süper Arıcımızın arıları karşıdaki zeytinlikte.Gördüğünüz gibi yılların Arıcısı Sebahattin Şeftali'ye arıcılık dersi veriyor daha doğrusu sinirlerini bozuyor.
Bir üst resimde uzaktan gördüğünüz zeytinlikteki arılığın yakından görünüşü.Görüntü sizi aldatmasın bu iki kovan Şubat-Mart'ta bal hasadı yapılan vede kilosu 40ytl'den sat sat bitirilemeyen balları üretiyor.
Fakat Süper Arıcımızın, arıları yandaki zeytin ağacına bağlanan Ata saldırıp öldürdükleri için bu günlerde başı Jandarmayla dertte.Şikayet üzerine Jandarma ifadesini alıyor ve soruyor:
Arıcılık belgen varmı? Alırız.Arı nakil belgen varmı?Alırız.Peki zeytinlik sahibinden izin aldınmı? Alırız.Arıların zeytinlik sahibinin atını öldürmüş, o da körmü atını bağlamasaymış.
Ya zeytinlik adamın.Olsun.Atın parasını ödede şikayetçi olmasın.Olmaz,Atı sokan arılarımda öldü,bal yapamaz hale geldiler, onun bana bu ziyanımı ödemesi gerekir.Ne kadar ki?3,750 Ytlcik
DOĞRU SÖZE NE DENİR?

6 Comments:

Blogger PINARHİSARLI ARICI said...

süperarıcı savunmasını yapmış karar mahkemenin oda yetmesse avrupa insan hakları kesin süper arıcıyı haklı cıkarır
kolaygelsin

9:04 ÖÖ  
Blogger Şükrü KOCA said...

Hayırlı işler sayın arıcı dostum,
Böyle bir arılığı gördüğünde ilk tespitim arı çok güçlü değil. Arıcı çok titiz değil. Ama bal verimi süpür . Süper Arıcı dostumuzdan bir ricamız olsa. Bir çıta arı istemiyorum ama bize bir kurs verse de güçlü olmayan arıdan kilosu kırk YTL'ye sat sat bitmeyen balın üretilmesininin sırrını bize de öğretse. Saygı ve sevgilerle

1:38 ÖS  
Blogger İlhami Uyar said...

Sayın hocam,işin mizahi yönü bir tarafada,güvenlik önlemlerini almakta fayda var,en azından geriden gelen nesile iyi ve doğru şeyler öğretmek güzel olsa gerek.Sevgi ve saygılarımla.

7:54 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

ya inanamadım.gerçekten böyle biri varmı yanlış anlamayın yoksa hayalimi?varsa eğer dünyanınen ilginç insanı diyeceğim.daha başka sıfatlara ayıp olur diye yazmıyorum

12:36 ÖS  
Anonymous Adsız said...

arkadaşımben yeni arıcılığa başladım.bu yazınızı espiri olarak düşünüyorum.arının45-50 km gidip gelemiyeceğini herkes bilir.o arkadaş arılarla posta güvercinlerini karıştırmış olmasın.

7:31 ÖÖ  
Blogger emin benli said...

Yorumlardan sonra açıklama yapma gerektiğini düşündüm.Arkadaşlar bu arkadaş gerçektir.Halen burada yaşıyor.Yazı espri amacıyla yazılmadı.olaylar ve konuşmalar birebir gerçektir.Değişik zamanlardaki konuşmaları arka arkaya yazınca durumun komikliği ortaya çıktı.Bu arkadaşın arıları bölmeyi çerçeveleri arısız olarak ayırmak sandığını da yazsam çüş denilecekti.o kadar yani.Benim amacım arkadaşımız düştüğü komik durumu anlarda belki değişir.

7:42 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home