15 Nis 2008

GÜZELDİ AMA VEFASIZ ÇIKTI ( ! )

İnecik köyü imamı Sebahattin ŞEFTALİ ve ben.Caminin avlusundan görüntü.
Balkonda baktığım,yusuf Gürbüz'ün hediyesi olan Muğla Ana yanına aşiretinin bir kısmını alarak gitmiş.
Ne zaman gittiği konusunda sadece evvelsi gün olabileceği konusunda tahmin yürütebiliyorum.
Bugün öğle saatlerinde evde petek imalatı yaparkenbirden yoğun bir arı vızıltısı duydum.Köpeğinde koşturma sesi gelince eyvah dedim arılar oğul veriyor.
Heyecan içinde baktım ki ne göreyim arılar bulut olmuşyolu kapatmışlar.Köpekte delirmiş gibi kaçmaya çalışıyor.Aşağı koşup köpeği çözdüm.Zavallı fırtına gibi yukarı koşup eve saklandı.
Tam öğle saati okul dağılıyor.Panik içinde ne yapabilirim diye düşündüm.Arıların üstüne kovanın yanından sprey şeklinde su sıkmaya başladım.Bir yandan da İnecik köyünün imamı olan,yılların arıcısı Şeftali'yi aradım.Diyor ki korkma arılar bir yere kaçmaz,bir yere konarlar alırız.Ya kardeşim arılar benim umurumdamı ki yolu kapattılar.Hepsi birden kaybolsa sevineceğim.Neyse sıktığım suyun etkisiylemi bilemiyorum.Hemen evin önündeki ağaca toplandılar.Allahın işi o beş-on dakika içerisinde yoldan kimse geçmedi.Ortalık yatışır gibi olunca fırladım.Karaburun'un o keskin virajlı yolunda on km uzaktaki İnecik köyüne beş dakika gibi rekor bir zamanla varıp imamı kaptığım gibi döndüm.Bu arada öğle ezanı okunamadığı gibi öğle namazıda kılınamadı kanımca.İmam elimde esirdi.Allah afetsin.
Neyse Şeftali ağaçtan oğulu kazasız-belasız kovana teslim aldı.Kovanı zeytinliğe götürüp diğerlerinin yanına koyduk.Yaptığı inceleme sonucunda vardığı sonuç bunun ikinci çıkan oğul olduğuydu.
Bencede doğrudur.Çünkü dün öğlen benim arılarınkalabalık şekilde dışarı çıktıkları söylenmişti.Bende yavru uçuruyorlardır dedim.Anlaşılan dünde oğul vermişler.
Buradan çıkardığım dersler ise şunlar oldu:
1-Oğul mevsiminde balkonda vede merkezde 18-20 çıta arı bakılmaz.
2-Özellikle oğula yatkınsa hiç bakılmaz.
3-Tam balkonda göz önünde arıyı her zaman kontrol edemiyorsun,oğula kaçma şansını arttırıyorsun.
4-Eğer bal alınacaksa illakide balkonda arı bakacam diyorsan,oğul mevsimi geçince bakacaksın.
Neden arı oğul verince çok heyecanlandım vede tırstım,onuda dip not olarak açıklayayım.Arıcılar birbirini sevmediği için bir kaç kezdir benim arıları Jandarmaya şikayet ediyorlardı.Bende her seferinde yok balkonda arı marı diyor,Jandarmada gelip bakıyor göremiyordu.O çıkan oğullar görünse ve şikayet konusu olsaydı rezil olacaktık.
Sakinleştikten sonra tabii bu saatlerde,farkettim ki foto yok.Aslında ne muhteşem olurdu olayı baştan sona çekebilseydim diye hayıflanmaya başladım.
Fakat o anlarda panikten ve bu vartayı atlatmaktan kazasız -belasız atlatmaktan başka hiç bir düşünemedim.Bir daha ki sefere çekerim diyemiyorum.Oskar verseler umurumda değil.
Şimdilik balkona tövbe ettim.

5 Comments:

Blogger HB said...

Abi ah be gitti güzelim haber.
Muğla işte gör bak... Ama ben yine de seviyorum o arıyı...

10:29 ÖS  
Blogger Ali Türk said...

Emin abi bence arının suçu yok.Sen demişsin jandarmaya burada arı falan yok,arılarda sessiz sedasız gitmiş.Hayırlısı olsun.Irk işi önemli işte.Bizde ıslahta yok,herkes zayıf arı hastası,kuvetli oluncada hemen ogul egilimi var işte.

12:02 ÖÖ  
Blogger Taşkın ÖZŞAHİN said...

emin abi
muğlaya güvenilmez demiştik ama mecbur kullanacaz
başka arı ırkı yok
büyük geçmiş olsun
sakalı kessek daha gürü gelir
kökü bizde nasıl olsa
başarılar

9:04 ÖÖ  
Blogger muratakın said...

Sayın Emin Benli:
Aynı kovandan arka arkaya hergün oğul çıkmaz.
Siz diğer kovanlarınızı inceleseniz iyi olur. her iki oğul da başka kovanlardandır.
Saygılar.

9:19 ÖÖ  
Blogger UĞUR KIRAN said...

1-Bu saate kadar o güzelim arıyı balkonda neden tutarsın a emin abi?
2-Madem tuttun oğul verecek kadar gelişti neden bölme yapmadın?
3-oğul arısını bir başka kişiye aldırmandaki gayeyi tam anlamış değilim
4-Çıkarman gerekn bir ders daha var bence: demekki arıyı gereğinden önce besleyip tam akımı başladıgında bölmek zorunda kalmayacak şekilde besleme zamanını ayarlamak gerekiyo
hadi kolay gelsin, bundan sonra zeytinliktelere dikkat ette bari onlar kaçmasın. balkondakileri gördün ve yakaladın ya ordakiler ne alemde acaba

11:16 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home