7 Şub 2008

TÜM DOSTLARA SELAM OLSUN.

Bahara geldik artık.Tabii bizim buralar için geçerli.Fazla da kış gördük desem,kovanlarını iki metre karın altından çıkaran arkadaşlara ayıp olacak.
Naparsın ki Akdeniz ülkelerine has bir özellik bu.Özellikle Akdeniz'in üst kımlarındaki ülkeler hep böyle.
Neyse asıl demek istediğim.
Ülkemizin yöresel iklim farkları arasında oldukça büyük farklılıklar olduğudur.
Geçmiş yıllarda arkadaşlarla görüştüğümüzde tabii MSN'de.Bir şey sorduğumda Standart cevaplar veriliyor, kendi iklim kuşağıyla ilgili yorumlar yapılıyordu.Kimse nerdensin,oraların iklimi nasıl diye sormazdı.Ben cahil,fakat Türkiye'nin hemen her yerini gezmiş biri olarak bu yaklaşımın yanlış olduğunu fark edip soru sormaktan vaz geçtim.
Şimdilerde görüyorum ki bu yanlış yönlendirmelerden vaz geçildi.Bunu da temel nedeni blogların yaygınlaşması.Artık canlı yayın gibi,bir tarafta kar diğer tarafta arılar çiçeklerde.
Bu blog işinin yaygınlaşmasına önderlik eden başta Halil Bilen ve diğer arkadaşlar ilerde unutulmazlar arasına girecekler.Bence girdiler bile.
Ali Türk ve diğer arkadaşlar uğraşmasa bizler ne bilirdik larva transferini,ana arı yetiştirmesini.Hala arılara tavuk vermeye devam ederdik.
Bir arkadaşın blogunu okudum.Ana arı yetiştiriciliği üzerine yazısı var,olması gerkeni yazmış.
Ana arı yumurtladıktan vede gözler kapandıktan sonra satışa sunulur diyor.Çok doğru olması gerken de bu.Maalesef olan bu değil.Ben geçen sezon değişik yerlerden yirmi adet ana aldım.
Tanesi yirmi ytl.Gerçi kargosuyada ta İzmir'e gidip gelmesi de var ama onları saymıyorum.
Bu anaların büyük çoğunluğu gümledi.Bu gümlemelerde şahsi hatam sıfır.Hepsini firesiz kabul ettirdim.Çiftleşmemiş yada az çiftleşmiş analarımız nur topu gibi güçlü erkek arılar doğurmaya başladı.Sadece üç ana normal çıktı.Şimdi bir hesap yapalım.
20 ana x 20 ytl =400 ytl 400 ytl / 3 ana = 135 ytl
Bir adet ana arının maliyeti bu yol parası,kargo gibi harcamaları eklediğimizde 200 ytl'yi geçer bile.Bu paraya Bir adet ana arı alacağıma kovanıyla,anasıyla beraber arı alırdım.
Profesyonel ana arı üreticilerine burdan teşekkürlerimi iletirim.
Bu arada bir şeyi daha belirteyim.Yusuf Gürbüz'ü herkes tanır.Bu arkadaşımız kış başında bana ana arı gönderdi.Para bile istemedi.Gerçekten çok teşekkür ederim.Arılar süper.
İŞTE KALİTE FARKI budur diyorum.
Hatta daha önceki yazılarım da Yusuf Gürbüz'ün gönderdiği arıların gelişmelerini anlatmıştın.Merak eden olursa biraz daha eskilerde halen mevcut.Referans olarak gönül rahatlığıyla öneriyorum.
Ben boşa giden parama o kadar acımadım.Asıl üzüldüğüm,emeğim.Boşa giden çabalarım.Yirmi anayı firesiz kabul ettir fos çıksınlar.İnsan elinde olmadan sinirleniyor.Neyse geçmişe mazi derler.Benim diyeceğim odur ki ana alacaksanız yazımın üst taraflarında adı geçen iki arkadaştan şaşmayın.Reklam olmasın diye isimlerinin baş harflerini yazacağım gerisini siz bulun. Şunuda unutmayalım bir musibet bin nasihattan iyidir.
Unutmadan baş harflerini yazayım da kamuoyu merak içinde kıvranmasın.
Yusuf Gürbüz-Ali Türk.

5 Comments:

Blogger mahmudiyearicilik said...

Teşekkürler güzel bir konuyu yazmışsınız güzel hesap ortada geçen sezon alınan anaarılardan verim biz de alamadık sadece ben değil benim burada tanıdığım arkadaşlar da alamadı bu sene karar verdik ana arı almayacağız diye parası bir yana emeklerimiz boşa gitti bu sene gereli olan anaarılarımızı kemdimiz üreteceğiz bu arada Halil BİLEN ve Ali TÜRK'e verdiği bilgilerden dolayı teşekkürler.

6:35 ÖS  
Blogger UĞUR KIRAN said...

Emin abi sana bir formül önereyim;O elinde olan 3 ananın bulundugu kovanları sen bu sene üçe böl, olsun sana dokuz kovan.Ortalama maliyeti düşürmüş olursun böylecee, nasıl fikir ama :))))
görüşmek üzere

7:31 ÖS  
Blogger BAHTİYAR KOR said...

Bir merhaba deme zahmetinde bulunmadan sanki anaları ben üretip satmışım gibi yakınıyorsunuz yazı şafşat arıcılıktan alınmıştır başlığını okusaydınız görürdünüz ben dışardan ana arı almıyorum kendim üretiyorum dışarıyada satmıyorum bazen arkadaşlara para almadan veriyorum muğlanın dölsüz analarına dikkat edin genelde böyle oluyor nededin bir musibet bin nasihattan büyükmüş sizin müsübet biraz büyük olmuş geçmiş olsun hayırlı günler bol kazançlar dilerim tüm arıcı arkadailara.Bahtiyar Kor.

10:48 ÖS  
Blogger Hayyam said...

Yusuf gürbüz hakkında yazdığınız herşeye canı gönülden katılıyorum.Bu camiada yeri ayrı olan bir arkadaşımız.Doruluğuna dürüstlüğüne adamlığına gözüm kapalı kefil olurum

10:15 ÖÖ  
Blogger İlhami Uyar said...

Sevgili Emin bey,Bursa Uludağ Üniversitesindeki Konferansta Kahramnmarş Sütcü İmam Üniversitesinden Ali İsminde bir yanılmıyorsam Doçentti dediki çiftleşmiş anaların 180 mg gelmesi lazım ama tartıyorum 120 mgı geçen yok,acaba benim terazimdemi problem var diye düşündüm,gittim 4 değişik terazide tarttım sonuç yine aynı deyince ,homurdanmalar başladı,ama adam sözünün arkasında durdu,elimde belgeler buyrun bakın deyince film bitti.Biz ana arının çiftleşmişmi çiftleşmemişmi bilemeyeceğimize göre her iki tarafında dürüstlük ilkesi içinde haraket etmesi gerektiğini düşünüyorum.Maalesf üzülerek söylüyorum,bizler böyle kötü alışkanlıkları nerden aldık.İnşallah bundan sonra böyle hileli yollara kimse yönelmez vede sorunlarımız her alanda çözülmüş olur.İyi çalışmalar kolay gelsin.

10:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home