4 Eki 2007

KOVAN TERKİYLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİM

Bu sene kendi kovanlarımdan tam altıncı firar olayı.Çevrede duyduklarım da oldukça fazla.
Diğer firarların besleme noksanlığı,yanlış yaklaşımlar gibi şahsi beceriksizliklerimden kaynaklanmış olabileceğini düşünüyordum.
Aynı hatalara düşmemek adına Sn.Yusuf Gürbüz'ün gönderdiği iki anaya daha dikkatli,
geçmişten ders almaya çalışarak davrandım.
Arılıkta polen gelişi olmayabilir,bakım eksikliği yaşayabilirim düşüncesiyle Muğlayı
evin balkonuna,Eskişehiri 20 dönüm sebze bahçesine arkadaşın arılarının yanına koydum.
İki kovanında arıları benim eski,saldırgan arılardı.
Sebze bahçesinde polen muhakkak ki gelir.
Besleme yapıyordum.
Dün hem arkadaşın arılarına hem benimkine laktik asit atmaya gittiğimde arılar yoktu.
Petekler bomboştu.Arılar giderken depolayıp mı gittiler yoksa balmı bitmişti.
Fakat bir kaç gün önce şerbet verdiğimde bal stokları fena sayılmazdı.
Tüm kovanlara yoğun eşek arısı saldırısı vardı.
Bir ihtimal olarakta eşek arılarından yılıp kaçmış olabilirler mi?

2 Comments:

Blogger Ali Türk said...

Abi geçmiş olsun,ben daha bu gün farkettim hadiseyi.Yapacak bir şey yok.Bende bu sene kovan terki olmadı ama ana kutularını terkeden çok oldu.Zannedersem sıcaklardan oldu.İbrahim Şimşek daha hiç terk yokken uyarmıştı.Birinin başına böyle hadiseler gelince sanada olmasın diye ama oldu.Benimkiler sıcaktan gittiler,strafor çok sıcak oldu.Birinide yazın tam kaçarken yakaladım anasını aldım arılar gittiler geri geldilerdi.

3:59 ÖS  
Blogger İlhami Uyar said...

emin bey yağmalama veya eşek arıları yüzünden olmuş olabilir neyse geçmiş olsun her deneme ilerisi için daha iyi sonuçlar getireceğine inanıyor işlerinde başarılar diliyorum

10:14 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home