1 Eki 2007

ARICILIK

Ferdun abimiz,kendisi İzmir arıcılar birliği yönetimindedir.
Sabit arıcılık yaparken,gaza geldi.
Arılarını Menemen'e pamuğa götürdü.
130 kovan olarak gitti.

Dönüşte kamyona yüklediği arılı 80 kovandı.
Arıları birleştirmekle meşgul.
40 kovan kalırsa şükretçem diyor.

Ah abi, benim gibi acemiyi dinleyip burada kalsaydın keşke.
Sense uzmanları dinledin.
Yine şerbetliyorsun.Şerbete devam ederdin.
En fazla 2 çuval şeker giderdi.
Balın her koşulda yok.
Hiç olmazsa 130 kovan arın duruyor olurdu.
Pürenlerde az az da olsa açıyor.
Keyfine bakardın.
Şimdi nerden baksan zarar.

Ferdun abi temiz çalışır.
Gelir gelmez arıların suyunu yine eski yerlerine koydu.
Hergün hiç ihmal etmeden kabları yıkar,tekrar doldurur.
Evden getirdiği tuzlukla da akşam yemeğinin

yanındaki salata gibi suyu tuzlar.
Uzmanlar öyle demiş.
Ne desen vaz geçmiyor.

Arıların bulunduğu yer Mordağan'ın içinde dört tarafı çam ağacı kaplı.
Sadece benim arabanın durduğu taraftan,
ağaçların arasından dar bir yol var.
Kelimenin tam anlamıyla gizli bir cennet.
Kışın rüzgar almaz.
Yazın gölge ve serin.
Çamların arkası,dört bir yan püren.
Üstüne bir de kaynak var.
Ortası boş tarla.
Abi şurayı sürdür arı otu ek diyorum.
Ortadaki büyük çamada acem borusu sardır.
Gel çamlara basura bulaştıralım.
Hayır.
Macera aramaya Menemen'e gitmeyi tecih ediyor.
İnşallah elimde 40-50 kovan kalır
duası etmeyi tercih ediyor.
Seneye yeni maceralara yelken açarsa
bilin ki ben buraya el koydum.
Geri döndüğünde kovanlarına nerde yer bulur bilemem.
Kamuoyuna ve ilgililere ilanen duyurulur.

3 Comments:

Blogger Ali Türk said...

Emin abi,adamcağız ne umutlarla gitti pamuğa.Hiç kimse istermi zarar edeyim,umut dünyası dedikleri bu olsa diye düşündüm,yaptığın haberi okurken hem güldüm hem abimize üzüldüm.Nasrettin hocanın misali ya bal olsaydı koymaya yer bulamazdı be.Bu sene göl maya tutmadı işte seneye neden olmasınki?.Bir ata sözüyle bitireyim,çiftçinin karnını yarmışlar,kırk tane bu sene olmadı, bidahaki seneye çıkmış.:::))))

Birde düşene yol gösteren çok oluyor işte,bal olsaydı şimdi bir şey diyen olmazdı.

10:20 ÖÖ  
Blogger emin benli said...

Doğru diyorsun,katılıyorum.
Fakat tecrübe diye bir şeyde var.
Geçen sene buradan bir arkadaş yine Menemene 60 kovanla gitti.15 kovanla döndü.
Böyle olma ihtimalinin yüksek olduğunu örneklerle anlatmıştım.
Yazımda önerdiklerimi uygulasa hiç bir yere ihtiyacı kalmazdı.

12:27 ÖS  
Blogger fatih güneş said...

Tuz dökme işini bende duydum arıların yavru döneminde ihtiyacı oluyormuş tuza.hatta bizim arkadaş idrardan beslenirken görmüş arıyı:)

1:38 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home