13 Eki 2007

AÇIKLAMA

Yapılan yorumlara açıklama yapayım dedim.Sayın arı bakanına ben sana ve yorum yapan diğer sevgili arkadaşımız Halil'e kesinlikle kızmam.Beni bir konuda eleştirdiğinizde eksiğimi ve yanlışımı bulmaya çalışırım.Ben herkesi ciddiye almam ve önemsemem.Ancak o konuda bilgili olduğuna inandığım az sayıda kişiyi ciddiye alır ve önemserim.Ciddiye aldığım ve kendi dallarında uzmanlıklarına inandığım ender kişilerden ikisinin ismini yukarıda yazdım.Bu listeye ekleyebileceğim en fazla bir kaç kişi daha vardır.Yusuf Gürbüz-Murat Çakır gibi.
Halil'in sorusuna gelince kovan 17 çıtalık,önünde Ali Türk'ün yada yöresel deyimiyle iki ayrı musluk veya iki ayrı uçma deliği var.İstenirse iki ayrı koloni barıdırabilinir.Kovan kapağının açılma yönü ise buranın hakim rüzgarı olan kuzey yönüne doğru açılıyor ki işlemler sırasında rüzgara engel olabilsin.Tatbikattaki boş şuruplama ise biraz önca şurup dağıtımını bitirdiğimden.Yanımda büyük oğlan vardı.Çekim işi sonradan aklıma geldi.Bende şurup döküyormuş gibi artizlik yaptım.Yani çekimdeki hatalar ondan kaynaklanıyor.Kovanda beş çıta kadar arı var.Dikkatli izlenirse elimin yanından birini geçerken görebilirsiniz.Havalandırma ise geçen seneden kalma bir saplantı diyebilirim.Altı açık kovan tartışmaları vardı.Orda kafama yerleşti.Bu kovanlar geçen kışı böyle geçirdiler.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home