9 Eyl 2007

ANA ARI NEDEN ERKEK YUMURTLAR?

İki ay kadar önce aldığım analardan biri hiç yumurta yapmadı.
Bir diğeri ise önceleri az erkek,çok işçi yapıyordu.Son zaman ise yalnızca erkek yapıyor.
Önce yalancı ana zannettim.Baktım ana geziyor.Durmadanda erkek yumurtaya devam.
Sorun ne olabilir?Belli ki az döllenmiş yada kanallarda arıza var.
Belki kendiliğinden düzelir umuduyla bekliyorum.
Umutsuz bekleyiş olduğunu biliyorum,kıyamıyorum.
Arıcılığa ilk onunla başlamıştım.
Biterlerse canlarına rahmet.

6 Comments:

Blogger HB said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

9:17 ÖS  
Blogger UĞUR KIRAN said...

Emin abi şekere devam, yoksa işimiz zor, bizim kaderimiz böyleymiş ne yapalım

10:29 ÖS  
Blogger Ali Türk said...

Abi sperm kesesindeki,spermler bitmiştir ondan.genelde yaşlanan analar hep öyle oluyor.genç olupta,yeterli sperm alamayanlardada aynı durun söz konusu.arasıra tektük belki işçi atabilir.

11:53 ÖÖ  
Blogger Taşkın ÖZŞAHİN said...

emin abi
belliki ananın döllenmesinde sorun var öyle anlaşılıyor
en iyisini ana arı yetiştiren arı uzmanı arkadaşlar bilirler
umarım bu sıkıntıdan kurtulursun
başarılar
hürmetler

12:32 ÖS  
Blogger TUNCAY ERDEM said...

Emin bey ayni durum benim yeni dollenen analardada da mevcut.

Bırtanesı başlarda yari erkek yari işci atıyordu. Su siralar daha fazla işci atıyor. Petek gozlerinde sorun yoksa, anada yaşlı degilse iyi dol alamamışır. Artık bu sezonda vasifli ana zor bulunacagina gore, bahara kadar kafa koparmamak en iyisi. Tabi bu arada olan peteklere oluyor. pekcok erkek gozu olusuyor.

1:24 ÖS  
Blogger İSMAİL KOCA said...

Emin merhaba
kovan anasını beğenmediğinde ana ötüyor.anayı hırpaladıklarını görüyorsun.geçen yıl aynı durum başıma geldi.kovan tam gelişmediği için kışa girmeden söndü.birkaç kez de yavrulu çıta naklettim.çözüm olmadı.kovanda arılar ana yı hırpalamazsa kovanın anadan beklentisi var diye bende sabrediyorum.kovanın anaya saygısı yoksa kovanı zayıflara veriyorum.
bu yıl kendi çıkardığım ana 45 gün sonra yavru atmaya başladı.zaman geçince yavru atması geç olabiliyor.kovan anaya bakdı.
hoşcakal
İsmail KOCA

5:57 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home