11 Tem 2007

KURAKLIK

Baharda beklenen yağmurların yağmaması,kışında yağışların düşük kalması sonucunda bölgemizde özellikle dağların erkenden kurumasına yol açtı.Mayıs ve Haziran ayının başındaki
yağmurlar ise bitki örtüsü kuruduğu için faydalı olmadı.
Bunun sonucunda yazın açan kekikler dahi tomurcuk halindeyken kurudular.
Benim gibi civarımızda sabit arıcılık yapanlar kötü durumdalar.Arıların gelişmesinden, bize bal vermelerinden vazgeçtik bitmelerinden korkuyoruz.
Yarımada'daki diğer arıcılardan aldığım kötü haberlere göre arılar kovanlarını terketmeye başlamışlar.Bir tanede benim kovanım terki-diyar eyledi.Hemen hergün böylesine kötü haberlerle sarsılıyoruz.Doğal olarak çözüm üretmeye çalışıp ek beslemeye geçtim.
Bu yöntemdede yağmacılık başladı.Akşamda versem yağmacılık oluyor.Herşeyi denedim yağmacılığın önüne geçemedim.Arılarda haklı nektar yok.
Bugün eski yöntemlerden olan meydan şerbetlemesini deneyeceğim.
En azından kovanlara saldırı olmayacağını düşünüyorum.
Çaresizlik eski yöntemleri denemeye itti.Bakalım nasıl olucak?

2 Comments:

Blogger HB said...

Kaçan arılara duyurulur..

Eskişehir'de daha ayçiçeği açmadı bile bekleriz buyurun gelin....

6:10 ÖS  
Blogger Ali Türk said...

bence meydan sofrasını hiç deneme.beslemeyi çok geç vakitte yap.dışarda bittimi arılar kovanlara yönelecek.çok iyi düşün.Allah kolaylık versin.

6:26 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home