21 May 2007

Kovan Kontrolü

Bir nolu kovan oğula gidiyordu.Böldüğüm kovanlardan biride yalancı ana yapmışmı.Hayda ilk kez başıma geliyor.Kitaplarda silkele falan diyor.Aklımdada şöyle yapılsa olmazmı diye düşündüğüm bir yöntem vardı.Denedim.Yalancı analı 4 çıtalık kovanın çıtalarını birer birer diğer kovanlara,oğula gidendende anasıyla beraber 2 çıtayı sahtekar analı kovana aktardım.Oğula gidenin tüm memelerini ikisi hariç hepsini çıkardım.Dur bakalım nolcak demiştim. 5 gün sonra dün kurcaladığımda Yalancı analı kovana aktardığım ana sağsalim dolaşıyor,yumurtluyor.Oğula giden kovanda da ana çıkmış dolaşıyor, yumurtluyor.
Oğula giden kovanın anasını ayırmak oğula engel oluyormuş demek ki.Sağolasın Ali Türk senden öğrenmiştim teşekkürler.Bu işlemin adı bundan böyle Ali Türk yöntemi olsun.
Sahtekar ana olayında ise kovan silkelemek yerine o kovanın çıtalarını diğer güçlü ve sağlıklı kovanlara birer çıta şeklinde dağıtmak fikri vede uygulaması iyi sonuç verdi.Bu arada kendimede teşekkürler.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home