2 May 2007

ARICILIK

Sekiz kovanı sattıktan sonra,kalanları bölüp kovan sayımı altıya çıkarmıştım.nolu kovan farkettirmeden,nasıl oldu anlayamadan ana yapmışlar.Ana çiftleşmiş yumurtluyor ama oldukça az.Bir gün bir baktım bir sürü kapalı ana memesi var.Bu arada bir ve üçten tekrar üçer çıta alıp iki yeni kovan yapmıştım, kovan sayımı sekize çıkarmıştım.Kapalı memelerin olduğu çerçeveden tiz-ördek sesi gibisesler duydum.Prof. 'a sordum.Kapalı memeleri dağıtayımmı olur dedi.Bazı arıcılarda kesinlikle oğul verecek diye iddialı konuştular.Bende vermeyeceğini düşünüyordum.
Neyse ertesi gün gidip kontrol ettiğimde aynı sesleri tekrar duydum.Anayı gördüm işçiler memelerin yanına sokmuyo,itip kakıyor anaya ilgi göstermiyorlar,Anada sinirlenip bağırıyordu.
O gün memelere ellemedim.Ertesi gün dağıtırım düşüncesiyle döndüm.İşim çıkınca ancak ikinci gün zeytinliğe gidebildim.Hesabıma göre adayların çoktan çıkmış olması gerekiyordu.Heyecan ve merakla kovanı açtım,herşey bıraktığım gibi duruyor,tiz ses yine var.Çektim maket bıçağını daldım memelere.Kesip yandaki kovanın üstüne bırakıyordum,bir kaçtane çıkardıktan sonra kovanlara takayım dedim.Bir tane taktım,öteki memeyi almak istedim o ne meme açılmış içinden ana çıkmış kayıp.Memenin üstüne arılar konmuştu onlar açtı sandım.Bir baktım diğer memelerdende analar çıkmaya başladı.Yakaladığımı kovanın içine atmaya başladım.Biraz önceki anayıda buldum.Onuda salladım bir kovanın içine.Kimi kovana iki kimine üç yolladım anaları.
Memeleri kestiğim kovanda bir tane meme,tariflere uyan en güzelini bıraktım.Dün yağmur yağdı çıkamadım.Bugün açıp şurup verdim kontrol yapmadım.Dış bakışa göre anormal birşey yok.Arıların hepsi füze gibi çıkıp giriyorlar.Yarın iyice kontrol yapacağım diyordum yazıya başlarken.Kapı çaldı Bora'nın annesi geldi.Yarın bizi hastaneye götürürmüsün dedim.Tabi dedim.Okulun fahri hizmetlisi,hammalı,şöförü ve ambulansçısı olarak hayır deme şansım elbette yok.Hastaneden erken dönebilirsem yinede kontrol edeceğim en azından şerbet vermem gerekir.

1 Comments:

Blogger HB said...

Zamanında Benli Ruşetleri yapmazsan işte böyle anaları harcarsın.

9:26 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home