8 May 2007

Arıcılık 2

Kaç gündür arılara gidemedim.Ancak bugün gidebildim.Kovan içlerine attığım analarmı bilmiyorum,böldüklerimin biri hariç hepsinde anaları gördüm.Birinde anayı göremedim ana memesi vardı.Bir nolu kovanda ise genellikle peteklerin ortalarında yerleşmiş on-onbeş kadar kapalı ana memesi vardı.Günlük yumurta,larva yoktu.Kapalı işçi gözleri vardı.Zannedersem anayı yanlışlıkla öldürdüm.Muhteşem bir anaydı.Doğal olarak üzüldüm.Ne yaparsın ki ölenle ölünmüyor.Şimdiden beş çıtayı tamamen bal doldurmuşlar,ufak ufakta sırlıyorlar.Madem anaları yok,kapalı memeler hazır.Fırsattır deyip üç çıta alıp yeni bir kovan daha imal ettim, bakalım no'lcak.Oldu dokuz kovanımız.İki tane daha imal ettimmi bir ay önceki sayıya ulaştık demektir.En kötü ihtimalle pürene çalışcak en az on kovanımız olur.Arabamızda var,püren iyi olursa çiçeğin göbeğine getirip koyacağım.Daha oğul mevsimi geçmedi sayılır.Şunu anladım ki arı otunun sayesinde arılar hızlı gelişiyor.Çabucakta bala başladıkları için oğul vermeyi akıl edemiyorlar.Üçer çıta eksiltmem,geniş kovan,bala arı otundan dolayı erken başlamaları oğul vermelerine engel oldu gibime geliyor.Gerçi daha erken sayılır.Şimdilik oğul engelleme çalışmalarım başarılı görünüyor.Bekleyip göreceğiz.Şurası kesinki geniş kovan yapmamın yararı çok.Kat atacam derdi yok.Katı indir bindir uğraşmıyorum.Denetim vede gözetim çok rahat oluyor.Benim gibi sabit tipler için idealmiş.Çıtalarımda tüm kovanlara girip çıkabiliyor.Seneye yapacağım kovanlarda bu deneyimlerime göre geliştirmeler yapacağım.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home