4 Nis 2007

Bu zamanda arı satılırmı?

3 Nisan'da 11 kovanımın 8 tanesini sattım.Böylece yeni aldığım anadol kamyonetin parasının büyük kısmını geri almış oldum.Tam arıların çoğaldığı dönemde arı satılırmı denebilir,fakat çok
karlı satıştı.Kamyonet nerdeyse bedavaya geldi.Hemde eski bir hesap kapandı.Arıları sattığım vatandaş , arıcılığa başlamayı düşündüğüm dönemde bana süper kazık atmaya teşebbüs etti.Allahın işi beceremedi,ben arıları başka yerden ve bu vatandaşın verdiği fiyatın 1/3 'ne
aldım.Duyduğuma göre aldığım fiyatı öğrenince kızıp böyle arıcımı olur demiş(aldığım vatandaş için).Geçen sezon arılarını Menemen'e pamuğa götürdü,zavallıların çoğunu ziraii ilaçlamaya kurban edip döndü.Kışında eski arıcı olarak kovanların geri kalanların çoğunu söndürünce geldi bana.Eee devran döndü,roller değişti.Elimdeki eski kovanlarla birlikte alması şartıyla duygusallığıma denk geldi satıverdim.Allah kabul etsin.
Duygusal olduğum için bu tür insanlara böyle iyilikler yapmayı seviyorum.Bu arada hurda kovanları da satmış oldum.Kırıp sobada yakacaktım,üşeniyordum. Her işte bir hayır vardır derler ya,doğruymuş.Şimdi inandım.Elimde kaldı iki hurda kovan onlarıda sevabına birine satabilsem süper olacak ya ( ! )
Şimdi soracaksın sen ne yapacaksın.Cevap çok basit.Ben zaten 3 kovanla başlamıştım.
Yine 3 kovanım var.
Tek farkla kovanlarım yeni.Elimde kalanlardan hemen aldım 3-4 çıta. 3 kovan arı oldu 6 kovan arı.
Bu çıtaların en az yarısı çıkmak üzere olanlardı.
Diğer çıtalar yumurtalı-larvalı.
Hemde iyi bir oğul önleme çalışması oluyor.
Bu gün 4 nisan'da tekrar bakıp şerbet verdim böldüklerime canavar gibiler.Kapalı gözlerden de yeniler çıkıyor.Ana gözlerinide yaptılarmı kebab.Birkaç gün sonra merkez kovanlardan tekrar
3 kovan daha imal ederim.Oldu sana dokuz kovan. Bir ay içinde yumurtlamaya başlarlar.
Geldik başladığımız noktaya.Farkımız ne 10 tane yeni kovanımız var.Kamyonetimiz var. Bütün kış yediğimiz ballar var.Bal süzme makinamız da var.En önemlisi bilgimiz var.
O vatandaşta aldığı arıları,benim ölçülerime göre 3'e onun ölçüleriyle en az 5'e bölecek.
Eğer benim ölçülerime göre bölerse ki sanmam 3*8=24 kolonisi olur.
Yani herkes memnun.
Başlarken 300 ytl ile başlamıştık.250 ytlde sonradan eklemiştik.Toplam herşey dahil 550 ytl anapara ile işe başladık.
Yaşasın zengin olmuşuz.Arıcılığı seviyorum.Hakkatten çok karlıymış.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home