2 Ara 2006

NE GÜZELKOVAN BU!


Bu kovanın herşeyi bana ait ağacı benim zeytinlikten.İmalatı,planı bana ait.Standart ölçülere sahip 13 çıta alıyor.Üst ön ve arkada 4'er adet içeriden telle kapattığım hava deliği var.Havalandırma deliklerini dışarıdan ihtiyaca göre açıp kapatabiliyorum.Taban tahtası değişebiliyor ve kendinden meyilli.Taban tahtasının ortasında sinek teliyle kapattığım 1 cm eninde boydan açıklık var.Yani alttan bol hava giriyor.Sıcaklığı koruyamaz,arılar hasta olurmuş,bekletip göreceğiz.Uçuş deliği boydan.Önüne ayrı bir parça takarak istediğim genişlikte yapabiliyorum.Asit uygulamasından sonra taban tahtası meyilli ve ortasında boydan açıklık olduğu için dökülen varroa'lar kovanın içinde kalmıyor dışarı atılıyor.Girişin yanındaki yükseltilerde kovanın içine soğuk rüzgarın direk vurmasına engel oluyor.Kovan duvarlarıda 3,5 cm ani hava değişikliklerine karşı oldukça koruyucu.Nem yok,temiz hava bol gıda.Oğul koydum.Gayette mutlular.Vızır vızır çalışıyorlar.Yumurtamızda atılmış.Dolu dolu 5 çıta arı.Tamamen bedava bir kovanım oldu.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home